خورشت کنگر با گوشت

يکشنبه 8 دی 1398
0:26
رضا کاشکی

مواد لازم برای خورشت کنگر با گوشت
کنگر خرد شده 500 گرم
گوشت خورشتی 200 گرم
نعناع و جعفری خرد شده 100 گرم
لیمو عمانی 4 عدد یا آبغوره وآبلیمو جایگزین لیموعمانی
پیاز بزرگ 1 عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم

پیاز را ریز خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود. سپس گوشت های خرد شده را اضافه کنید و در پیاز تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. در این مرحله چند لیوان آب جوش اضافه کنید، در قابلمه را بگذارید و حرارت را ملایم کنید تا گوشت بپزد.

کنگر را تمیز و خرد کنید و به همراه نعنا و جعفری خرد شده چند دقیقه در مقداری روغن تفت دهید و پس از اینکه گوشت نیم پز شد به گوشت اضافه نمایید. لیموعمانی و نمک و فلفل را نیز اضافه نمایید سپس در قابلمه را بگذارید و با حرارت ملایم اجازه دهید خورشت بجوشد و جا بیفتد (به روغن بیفتد). سپس به همراه برنج سرو کنید. – اگر در طول زمان پخت آب خورشت کم شد میتوانید مقداری آب جوش اضافه کنید. این خورشت طعمی مانند خورشت کرفس دارد و بسیار خوشمزه است. در صورت تمایل میتوانید 1 قاشق غذاخوری رب به این خورشت اضافه کنید.
– همانطور که گفته شد، این خورشت به دو صورت با مرغ و یا با گوشت سرو می شود که هر کدام دستور پخت متفاوت دارند. خورش کنگر گوشت معمولا با نعنا و جعفری و خورش کنگر مرغ با رب درست می شود.
– در تهیه خورش کنگر می توانید به خورشت آلو، گوجه سبز یا غوره هم اضافه کنید تا کمی ترش تر شود.
– زمان پخت خورشت کنگر 3-4 ساعت است.
– در مرحله ی آخر و بعد از پخت کامل خورشت کنگر می توانید به آن رب نارنج هم اضافه کنید.


[ بازدید : 65 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خوشمزه ترین مزه ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]