طرز تهیه باقلوا ترکی لوزی شکل

دوشنبه 23 دی 1398
19:35
رضا کاشکی

باقْلَوا گونه‌ای شیرینی است که در کشورهای ایران، ترکیه، کشورهای آسیای میانه و قفقاز، برخی کشورهای عربی، یونان، قبرس و برخی مناطق روسیه تهیه می‌شود. باقلوا شیرینی سنتی ترکان آسیای میانه ترکمن‌های قدیم نیز هست.

مواد لازم:??
تخم مرغ 1 عدد
سرکه 2 قاشق غذاخوری نمک نوک ق غ خ
اب 1 لیوان
ارد 4،5 یا 5 لیوان
کره 100 گرم
300 گرم مخلوط گردو و فندق
برای باز کردن خمیر نشاسته گندم یا ذرت لازم داریم
250 گرم کره برای روی باقلوا

مواد شربت:
آب 5.5 لیوان
شکر 5.5 لیوان ‌

دستور تهیه باقلوا ترکی:


همه مواد به جز ارد را با هم مخلوط کنید تا یکدست بشه. سپس ارد را کم کم و با احتیاط اضافه کرده و با دست مخلوط کنید تا ارد به خرد خمیر بره. ارد را تا جایی اضافه کنید که خمیر جمع بشه و بدست نچسبه. .
خیمر خیلی نرم و لطیفه پس ارد زیاد نزنید که خمیر سفت و خشک بشه. خمیر بدست امده را به 4 قسمت تقسیم کنید و سپس هر قسمت را نیز به 7 قسمت تقسیم کنید. هر قسمت را با کمک نشاسته اندازه یه بشقاب پیشدستی بازکنید. بین لایه های باز شده مقداری نشاسته بزنید و هر 7 لایه را روی هم قرار بدین. .
بهتره که حداقل یک ساعت خمیرهای باز شده را توی یخچال قرار بدین. بعد هر 7 لایه ای که روی هم گذاشتین را با وردنه باهم باز کنید مطابق فیلم. ما خمیر را به 4 قسمت و بعد هر قسمت را 7 قسمت کردیم. وقتی هر7 لایه را باهم باز میکنیم پس جمعا 4 خمیر باز شده دارجمعا 4 خمیر باز شده داریم. یک لایه را داخل قالب پهن کرده و روی ان را کره ذوب شده بزنید و بعد لایه بعدی خمیر را روش قرار بدین. .
سپس مغز دلخواه خرد شده را روی خمیر ریخته و دوباره دولایه بعدی را هم به همین ترتیب روی مغزها گذاشته و در اخر کره ذوب شده را روی کل خمیرها بریزین و در فر 170 درجه قرار بدین تا زمانی که روی باقلوا برشته بشه یه مقدار.
برای تهیه شربت اب و شکر را باهم مخلوط کنید و روی حرارت بذارین تا بجوش بیاد. وقتی جوش اومد چند قطره ابلیموی تازه اضافه کنید و بذارین 15 دقیقه شربت بجوشه. سپس حرارت را خاموش کنید. .
باقلوا را از فر خارج کنید و شربت را روی باقلوا بریزین و زمان بدین تا شربت کاملا جذب باقلوا بشه.
میتونین شربت سرد را روی باقلوای داغ بریزین که باقلوا ترد میشه و یا برعکس شربت داغ را روی باقلوای سرد بریزین که نرم میشه.

منبع: cookcook2



[ بازدید : 77 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خوشمزه ترین مزه ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]